Lego

I Lördags efter jobbet styrde jag Explorern mot stallet där Lego bor! 

Ute var det -20 och jag var klädd som en michelingubbe :D

 

 

Typ jag i lördags


I ridhuset, som inte är uppvärmt var det obeskrivligt kallt, och jag hade ju tagit av mig termobyxorna. 
Red fram i tjocka vantar, men bytte sedan till mina ridvantar. 
Jackan tog jag också av mig efter en stund! 

Lego hade hoppats dagen innan, och ska tydligen vara väldigt jobbig dagen efter.
Och ja, han var inte lika lugn och fin som vanligt, men han är så rolig!

Han började med att hoppa till bara det lät lite någonstans, och han var på helspänn hela tiden.
Jag gillar ju hästar med energi, och extra roligt är det ju faktiskt när man inte känner hästen. Vad som hellst kan hända. (Sa jag att var jag dressyrryttare?)

Efter många övergångar, många travslutor och lite mer övergångar, blev han riktigt fin! 
Han har lätt för att krypa upp i formen, och jag tänker mycket på lång och låg form. 

Han är så positiv och väldigt enkel häst utan att vara tråkig.

 

När jag hade ridit klart, trodde jag att mina tår skulle trilla av, Fyfasiken vad kallt det var! 
Jag hade tagit min tävlingshjälm på mig för att den är varmare än min lättviktshjälm.

Ett bra ridpass på en piggelin med andra ord! Kanske inte de bästa, men helt godkänt iallafall! :)

 

Tack Annie, för att jag får rida på din underbara häst!



Kommentarer
Postat av: Annie

Tack lindha för att du rider på min underbara häst :D han vill att du ska komma ut och rida snart igen :)

2012-02-08 @ 13:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0