Tisdag

Idag var hovslagaren här och skodde Darini eftersom han trampat sin baksko snett, och igår trampade han av den.  Nu blev han även av med sina snösulor haha!

Red i ridhuset idag. Hade inte så stora förväntningar eftersom han hade fått tre dagars ofrivillig vila.
Travade honom en stund lång och låg. Jag tyckte han kändes lite spänd i ryggen, vilket säkert kan bero på vädret, att han stått och spänt sig i regnet och blåsten. Självklart har han täcke, men han spänner sig kanske lite endå. Imorgon får han åka till träningen med sin Back On Track ryggvärmare iallafall.

Han kändes i varjefall rätt okej endå idag. Red lite galoppslutor på volten, förvänd sluta vs rättvänd sluta.
Red även förvänd galopp med ställningen åt "fel" håll, om ni förstår?
Imorgon är det träning i Kristinehamn, får se om jag eller tränaren rider. Hon brukar ta igenom honom ibland, då blir han så superfin! Jag tror att alla behöver någon som kanske rider igenom sin häst någongång ibland. Oftast fastnar man ju i samma problem. Det hjälper iallafall oss!

På lördag är det MSVb debut. Jag hoppas jag blir lite nervös iallafall. Haha, det kan ju faktiskt hjälpa till så man rider de där lilla extra. Jag har "tyvärr" (kanske man inte ska säga) Tävlat så pass mycket på kort tid nu på Darini, så jag är inte det minsta nervös. Inte ens pirrig. Nej nu ljög jag, jag är pirrig när jag ligger placerad, och det är många kvar. Då kommer tävlings människan fram i mig :)

Det är ingen ryttare jag känner igen som ska rida på lördag, Inte i min klass iallafall. Kanske för att vi åker enda till Skövde för att rida en klass. Men finns det ingen i närheten så får man köra en liten bit.
Inte så jätte långt iallafall, ca 2 h.



Hoppas det går såhär bra på Lördag ♥ Eller kanske ännu bättre, haha!
Har iallafall inga direkta mål,l bara Debutera och ha roligt! Självklart ska vi rida på över 60%, men då måste piloten rida ordentligt! och inte glömma halvhalter ;)

 Lindha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0