Tävling

Idag var det alltså tävling, Ljuslingebackens Fältrittklubb, i Skövde.

Gud vilken otroligt fin anläggning, snacka om att man blev sugen på att reda på alla fälttävlanshindrena.
Brevid framridningen gick det helt nyfödda lamm ungar, Åh jag blev kär♥

Darini då, Han kändes lite matt och trött, kan bero på värmen och den långa resan på ca 2,5 timmar.
Han gick inte riktigt fram för skänkeln, och blev lite väl låg i formen. Men vi gjorde så gott vi kunde på framridningen. Han kändes rätt okej i galoppen iallafall.

Inne på banan så började han med att han inte skulle gå fram till domaren som satt i en transport, Han testar nog mig lite, men jag vände tillbaka, pratade med honom, och strök över det hela.
Blir man arg på honom så blir han sur. Vi ska prestera IHOP, inte bli osams.

Så fort han fick startsignal så glömde han transportmonstret. Han blev lite låg och bakom lodplan ibland.
Slutorna blev pannkaka. eftersom jag inte hade det trycket i honom, så är det svårt att få till slutor, så jag fick 4 på båda två, synd eftersom det är koeff på de båda. MEN jag fick två sjuor på öppnorna, vilket var kul, eftersom jag har ridit dom lite för raka förrut.  Sedan blev ryggningen sne, redan i halten ställde han sig ojämt, jag drev väl inte enda in i halten.  Fick en 8 på enkla bytet, och sjuor på de andra bytena :D

Vi red ihop 64.42%, och hade jag ridit slutorna bättre så hade jag typ legat 2a :D haha menmen, nu gjorde jag ju inte de!  Men, slutade på en 7 eller 8 plats iallafall, ingen placering, men inte sist :D

Jag är SUPER nöjd. Jag var lite rädd att jag skulle över-rida i bytena, så det blev orent, men icke :)

Både stolt och glad över att debuten gick så bra! Hade nog hoppas på 60% så det är mer än godkänt med 64% :) 

Han är allt bra den där herr grå!




Kärlek♥ 

Mamma ville ta en bild på oss, vi ser alltid likadana ut, blått täcke/blå kavaj, Vita ben, rosa transportskydd och rosa skor   hihi :)  Jag tror vi är som gjorda för varandra♥

Kommentarer
Postat av: Lamia / Hästsport

Sv: Haha ja, det var en lustig bild på alla sätt :D

2011-05-23 @ 15:42:37
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Therre

Varför är jag inte förvånad att hjälmen fortfarande är på huvudet trots (vad jag antar) avslutad ritt och redo för hemfärd? :P

2011-05-24 @ 13:15:31
URL: http://therre.bloggagratis.se
Postat av: Matilda Holmström

Vilken klass red du? :)

2011-05-31 @ 13:40:13
URL: http://twolivesonepassion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0