Skärpning!

Nu får jag skärpa mig igen med uppdateringen! Jag får skylla på jobbet.

I Onsdags blev det ju ingen Susanne Träning, och inte imorgon och nästa vecka heller :/

Men i Torsdags red jag ju som sagt för Johan Ekenberg. Han är  bäst!
Jag red slutor i 45 minuter, haha. Nej men han tyckte jag hade en bra plan för Darini, och såg på oss att vi hade kämpat! Kul när man får cred för sitt jobb.  Han tyckte Darini var riktigt snygg nu, vilket är väldigt roligt.

Jag berättade att jag har svårt för slutorna så vi red slutor mesta dels, tills Darini inte orkade mer. Haha, han var helt slut stackarn. Men det var verkligen en givande träning. Såklart gjorde vi andra saker också, men fokus var på slutorna iallafall. Darini var jätte fin i vilket fall!

I Fredags så joggade jag bara honom på hoppbanan, lång och låg, och galoppen i lättsits. Viktigt att inte glömma joggingen!

I lördags hoppade vi lite mjukgörande, och i Söndags hade han sin vila. Ett ganska bra upplägg för honom.

I Söndags red jag även Luna. Angelicas häst som flyttade till oss i höstas.
Hon har varit halt till och från rätt länge, så vi hoppas att hon håller sig frisk nu iallafall.

Jag tror inte Luna har gått dressyr sen Angelica köpte henne för typ 2(?) år sedan,iallafall aldrig med någon dressyrryttare, eftersom Angelica hatar dressyr, haha!
Hon är ju iof hopphäst, men dressyr är bra för alla ;)
Och jag tror Angelica har börjat tycka det är lite kul nu iallafall, när hon ser att Luna faktiskt blir riktigt fin!
Hon behöver någon som tjatar på henne hela tiden :D

Det går nog inte att börja bråka med Luna, istället får man rida tekniskt. Lura henne lite. Hon var riktigt fin, faktiskt nästan helt från början. Angelica har gjort ett jätte bra jobb med henne, Helt själv!

Sist någon red henne med sporrar fick hon skav, men jag lovade Angelica att jag hade rätt så bra koll på mina ben, så dom inte "hackar" henne med sporrarna hela tiden, haha! Och inget skav iallafall, hihi.

Hoppas på att få rida henne lite mer. Jag hade fått en uppfattning av att hon var svår och oliksidig och stel. Men icke! En bra häst iallafall! Jag fattar varför Angelica fastnade för henne. :)

Kommer bilder sen när A har skickat dom :) Men finns två iallafall.





Har mina ena Amerigo sadel på henne, vägrar rida i hoppsadel ;)

Angelicas blogg: http://ayohli.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: angelica

den gula kan också.. :D

och du får gärna rida mer gånger :)

2011-05-31 @ 21:16:34
URL: http://ayohli.blogg.se/
Postat av: Maria Johansson

Jag gillar gula hästar =)

2011-06-03 @ 08:46:22
URL: http://dressyrsnack.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0