Lista..

♥♥ När började du rida? Oj, har nog ridit i hela mitt liv då vi alltid haft egna hästar!

♥♥♥ Hur många sköthästar/fodervärdshästar/egna hästar har du haft till idag? Gärna namn och ev ras/er om du vet!  Jag tar bara mina egna..

Charmique"Bullen" - Var min första egna ponny, en Shettlandsponny, knappt inriden, men oj vad kul vi hade!
Day-Tripper"Trippe" - Delade vi hela familjen på några år. Han var en gammal hopphäst som vi köpte ifrån ridskolan när han var 17 år. Med trippe hoppade jag 130 hinder.. DE NI!  Vi startade även några 90 cm klasser, men vägrade alltid ut oss på titthinder!  Värt att nämna är att Trippe var 175 cm hög, och jag endast 10-11 år ;) Trippe levde tills han blev 25 år, och var frisk och kry in i det sista!
X-Tjejen - Hyrde vi ifrån Ranchens ridläger, fick henne i present när jag fyllde 15 och hade enda tills jag blev 20. Hon var ett litet fullblod sto med massor av nerver.. Men oj vad jag älskade henne!
Fahrenheit - Samtidigt som jag hade X-tjejen köpte vi Faran, en tanig liten då snart fyraårig valack på 167 cm. Det är en häst som fortfarande efter 6 år, ALLTID hittar på nya hyss och överaskar mig med nyheter. Värd att nämnas är att den lille hästen vi då köpte växte från en ful ankunge till en vacker stor pojke på 180 cm!
Fahrenheit II - Foppa - Jag hittade en häst på bukefalos, som lät så himla bra! Sagt och gjort, Fahrenheit nr 2 flyttade hem till oss.. Nu började problemet, Det fanns 8 registrerade hästar med namnet Fahrenheit, och jag hade två av dem. Haha, Foppa är en häst för sig, Och han lärde mig så sjukt mycket. Jag skulle göra vad som hellst för att få tillbaka honom. Efter två år fick han flytta tillbaka till sin ägare i stockholm, Jag växte ifrån honom tror jag, men nu ångar jag mig varje dag!
Darini - Mannen i mitt liv! Han är mitt allt, min prins, min ögonsten! Jag hoppas vi får mååånga år tillsammans.



♥♥♥ Vem är din förebild i hästvärlden och varför? Det är svårt, finns så många bra ryttare..Men här i Sverige är det nog Sanna Nilsson. Hon är så sjukt duktig och har väldigt fina hästar.


♥♥♥ Bästa hästminnet? När jag fick en nyckelring med en häst på min födelsedag när jag var 15. Jag fattade ingenting, men sedan fick jag ett kuvert, och där i låg X-Tjejens kontrakt! ♥


♥♥♥ Om du inte fick jobba på hästryggen och ändå skulle ha ett hästrelaterat arbete, vad skulle det vara?
Jag skulle vilja jobba i en ridsportaffär, träffa mycket hästmänniskor och sälja mycket fina saker!
Men det kanske inte är ett hästrelaterat yrke? haha!

♥♥♥ Vilken ridsportgren gillar du mest och varför?
Dressyr såklar. Känslan när exakt allting fungerar, och man får hästen att utföra alla skolor osv, med osynliga hjälper. Det är en svår känsla att slå!


♥♥♥ Vem är den bästa instruktören du ridit för? (Med bästa menas vem du LÄRT dig mest av, inte ryktesmässigt.)  Stefan Jansson!


♥♥♥ Bästa hästen du ridit? (Återigen, bäst för DIG, inte mest meriter.)
Fleruie helt klart! Även Nuggan gav en sjuk känsla, och jag skulle vilja rida honom nu när jag antagligen kan ta vara på hans styrka på ett helt annat sätt !


♥♥♥ Värsta ridminnet? Vet inte riktigt, Endel tävlingar med Faran har ju varit med fara för livet...Jag kommer alltid stå fast vid att Faran kommer bli min död...Det säger en hel del ;) 

♥♥♥ Bästa ridminnet? Vet inte riktigt, jag kommer ju alltid minnas 130 hoppningen med Trippe, Det är svårt att slå nu för en feg dressyrryttare...

♥♥♥ Ditt nästa ryttarmål? Bli stadiga i MSVB...


Liten kille...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0