Funkar bloggen nu?

Nu kanske blogg.se fungerar för mig igen?

Jag har ju massor att ta igen!

I helgen var det alltså tävling på Arvika Ridklubb. Jag hade startnummer ett som vanligt i första klassen.
Alla tävlingar i år har jag startat etta, tvåa eller trea, haha! Men det är klart, de vill ha någon först som kan visa hur man SKA rida ;)

Halv sju åkte vi härifrån, Jag, Darini och Chauffören såklart. När vi kom fram två timmar senare, var vi helt själva. Haha vi trodde vi hade åkt fel, inte en människa. Första start gick ju klockan tio, men eftersom jag startade först och vi inte riktigt visste hur lång tid det skulle ta dit, så åkte vi i god tid.

När jag lastade ut Darini så gick det förbi någon travgubbe, som kollade och flinade. På något mystiskt sätt såg Darini och jag väldigt lika ut - Jag med blå jacka, blå byxor och knallrosa skor - Darini med sitt blåa Kingsland täcke och sina knallrosa Transportskydd! Haha inget jag hade tänkt på innan iallafall :D

Tävlingen skulle gå i ridhuset, så jag valde att rida fram inne så att jag inte blev blind när vi kom in i mörkt ridhus ifrån soljuset.  Darini kändes fin redan från start, lite spänd och kanske lite låg men annars helt okej. Han kändes ovanligt pigg så men den känslan red jag in i ridhuset.

Eftersom jag har haft lite problem med att han "dör" när vi kommer in på banan, så galopperar jag ofta runt där inne i en väldans fart, haha :D  Sedan när vi får startsignal, gör jag halt, klappar MYCKET på honom, och ibland en puss på halsen haha!  Som en liten unge :P

I första klassen då, Domaren tyckte han blev lite låg, och det kan jag nog hålla med om, speciellt o skolorna, inga större missar, kunde ha haft lite mer tryck i honom, MEN han dog inte iallafal :D
Resultatet kom, och jag tyckte faktiskt det var liite lågt, för känslan var bättre, men eftersom jag startade först så visste vi ju inte hur hon låg. Och tydligen var hon låg för alla. Jag ledde hela klassen fram till dom två sista ungefär, Fast jag hade redan räknat med och bli slagen av dem ;) En jätte go tjej ifrån Sörmon tror jag, som alltid slår mig ;) Jag frågade henne om hon verkligen var tvungen att förstöra för mig jämt haha!
Sedan var det Sabina med sin SUPER HÄFTIGA C-ponny Lotus, Så sjukt kul !

Jag hamnade alltså på 3 placering med 4 placeringar i klassen, på 64,78%. Våran andra MSV tävling och våran andra MSV placering ;)


Tripp trapp trull ;)
bilden lånad av Sabina 
http://sabinaaolsson.blogspot.com/


I andra klassen så red jag fram direkt efter prisutdelningen eftersom jag startade trea, Förvånade?
Han kändes så sjukt taggad och fin att jag bara satt o log!

Inne på banan var det som om någon satt en raket i rumpan på honom, OJOJOJ!
Här skulle väl andra skriva att han kändes springig, men jag var så otroligt glad att han gick fram utan att jag behövde driva ihjäl mig, så jag glömde helt bort att rida istället haha!
Första bakdelsvändningen blev något mellanting. Travökning med galoppinslag. I ena öppnan, laddade han för en ökning snett igenom, fick då göra en lite större förhållning, DÅ slog han sig fri haha!

I andra enkla bytet, snubblade han. Istället för att bli stressad och irriterad, så gjorde jag halt, klappade honom och fattade ny galopp. Jag tycker att det är viktigt att hästen inte känner att den har gjort fel. Snubbla kan alla göra ;) Procenten då, haha den hamnade på 59% med komentaren, Det blev lite hastigt nu.

Haha lite hastigt kanske var att vara snäll, Det blev väldigt mycket hastigt ;)
Men jag är så sjukt nöjd över känslan av att han tyckte det var så roligt.
Procenten är något som jag oftast inte bryr mig om, iallafall inte nu när det bara gäller att få rutin och bli så välmatchade som möjligt!

Finns några bilder, dock inga ridbilder då det var så mörkt i ridhuset!

 Lindha

Kommentarer
Postat av: Renée

Vad roligt att det går så bra för dig och fina Darini. Grattis till placeringen!

2011-05-12 @ 08:16:04
URL: http://www.dressagelife.se
Postat av: Anna S

Grattis! :) Rolig bild också

2011-05-12 @ 14:48:37
URL: http://missbelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0