Update!

Nu, har jag äntligen tid att uppdatera lite här. Jag har jobbat, jobbat och jobbat.
Och tro inte att jag är ledig idag.. haha börjar 14.45, och hovslagaren kommer 15.45.. BRA gjort!
Men de löste sig med bästa Charlies hjälp =)


I lördags red jag igenom lite program, shamponerade honom och gjorde honom fin.
 Man är inte direkt taggad på att göra honom vit o ren när man vet att framridningen är ute.

Vi planderade att åka runt halv 11, eftersom jag startade 20 i 2 ungefär. Andreas väckte mig här hemma kl8 och jag var helt död. Frös och var sjukligt trött. Jag brukar alltid vara dyng pigg på morgonen, men inte i söndags såklart. Men underbaraste pojkvännen hade gjort pannkakor och kaffe som frukost, hur söt är inte han då? :)

Jag knoppade på morgonen sen, och sedan åkte vi. Jag var nervös, inte för tävlingen utan för att de bästa jag äger och har stod med BRODDAR i transporten. Jag har spelat upp massor med scener där han skadar sig med brodden. Det är heelt emot mina principer att åka transport med brodd, Men när det står Extra i ryttarmedelandet att brodd är att rekomendera, så då får man prioritera. Fläkskada eller broddskada?
Nu blev det ju inget av de, eftersom allt gick bra!

Väl framme på tävlingen så gick jag runt lite, kollade och planerade lite vart och hur jag skulle rida fram.
Framridningen var ju på is, så det var inget alternativ, mer än skritt.
Som tur var fick man gå in 10 min i pausen i ridhuset. Så 10 min framridningen blev det iallafall!
Det är ingen idé att klaga, för det är lika för alla, och det får man räkna med när man bor i Sverige!

När vi skulle lasta ur Dino, så hade jag dragit sönder ett fram transportskydd på morgonen, och jag var orolig att det skulle glida ner, så tänkt och gjort!
Jag kröp in i transporten, mellan Dinos framben och tog av framskydden!
Haha, ibland är man inte klok! 

Väl inne på banan, så kändes han fin i galoppen innan startsignal, och uppridningen. Men sen, drog någor ur proppen och Herr grå fick soppa torsk tror jag! Men jag red mig igenom programmet ( Mer än vanligt) iallafall, och han kändes inte lika seg som i höstas.

Inga större missar. bara en liite för liten båge i Serpentinen. Haha. Sedan när han inte går fram, så blir varken skänkelvikningarna, ökningarna eller något annat direkt topp.

Jag räknade kanske med 63% Men de räckte till 65,81% och en andra placering :)

Lite roligt, Kristin och Roddan startade som nr1, och jag som nr2, båda från samma klubb.
Kristin slog mig med 3 poäng och blev etta, och där låg vi heela klassen! Tror de var sjutton eller något startande!

Bilder kommer strax. Har även en film, men den lägger jag nog inte upp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0