Torsdag

Veckorna går så jäklans snabbt. Idag är det redan Torsdag, och de betyder ju iof att ridsport kommer.. haha!

I Tisdags var hovslagaren här och skodde Darini, han fick åter igen snösulor, för de kan faktiskt komma snö enda in i April, och jag vill inte ha några onödiga avbrott i planeringen bara för lite snö! Så på med sulorna och se glada ut (:  Darini bjöd på ett lösgörande passa både i Tisdags och igår. Igår kändes han faktiskt riktigt mjuk i kroppen. Grispassen ger utdelning nu tror jag. Men det är så sjukt tråkigt att verkligen behöva ta igenom så mkt, men Herr grå har ju en så lång kropp, så när den väl blir stel så blir den verkligen stel.

Jag red även lite delar ur programmet som vi ska rida på Söndag. Vilket tråkigt program. Darini fattade ingenting när flugan på ryggen skulle rida en galoppökning snett igenom UTAN att byta, vaddå? Får man inte ens byta i hörnet? Haha han är så söt min prins ♥
Vårat mål på Söndag är att komma dit, rida fram enligt planen och RIDA inne på banan, inte åka häst.
Jag blir lätt så passiv inne på banan, och då blir Herr grå oxå passiv och lång och låg = Tuuung!
Ja ni fattar, Rid i varje steg, och i ökningarna  TRE halvhalter per steg , haha jag har låång väg kvar.
Men man får inte glömma att det viktigaste är att ha kul!

Jag har även satt upp ett delmål och ett mål för det här året.  Det är viktigt att ha någonting att sikta in sig på, även om det inte håller hela vägen så har man någonting att kämpa för.
Jag tror absolut att mitt mål i år är rimligt, men ingenting jag delar med mig av här i bloggen, för de finns så många där ute som läser, som INTE är på min sida. De ska inte veta om jag lyckas eller ej! (:

Idag ska Den grå få gå på Hoppbanan och bara galoppera av sig. Man får inte glömma att släppa all press ibland. Imorgon ska vi hoppa, och på lördag blir det dressyr igen, lite av check inför tävlingen bara!

Den Stora röda busen ska väl ridas på vägen tror jag. Han var inte så snäll häromdagen, så vi får se, kanske går till hoppbanan med honom oxå :)






Kommentarer
Postat av: Therre

Delmål is the shit! Då blir det lättare att lyckas :D Att RIDA i programmet är mitt mål varje gång, varför är det så satan svårt kan man ju undra haha!

Eftersom du ridit på hoppbanan antar jag att den är ridbar igen, me like! (Har inte orkat ta mig över stallplan för att kika :P)

2011-03-24 @ 14:38:17
URL: http://therre.bloggagratis.se
Postat av: Maria

Sv: I hagen kan man ju ha både blommigt, rutigt, randigt och stjärnor på samma gång! Hehe

2011-03-24 @ 15:53:49
URL: http://dressyrsnack.wordpress.com/
Postat av: Fluffet

Vad roligt att läsa om Darini, du kunde nästan lika gärna beskrivit min pålle.. lång kropp, kan bli lång låg och tung om man inte rider ordentligt :) Lycka till på tävlingen!!

2011-03-25 @ 07:53:00
URL: http://fluffet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0