D-Day

Fick lite insperation av internationelshowjumpings blogg angående hingstar.
Läs inlägget här .

D-day sägs ju vara en hingst som lämnar svåra, skarpa och ibland inte ens ridbara avkommor.
Och som de flesta kanske vet (?) så är ju Darini efter D-Day.

Jag har faktiskt inte märkt någonting av "D-day" tempramentet i Darini.
Man kan lita på honom till 120% i alla situationer, och han skulle aldrig få för sig att göra någonting dumt.
Fast han har ju temprament när man rider, och vill hellst visa att han kan själv, och accepterar inte att man petar lite på honom med spöt ;) Fast de ser jag inte som en nackdel, vem vill rida dressyr på en häst som bara går där? jag vill ha lite reaktioner ifrån hästen när jag rider.

I stallet är ju Darini världens snällaste, men kan få för sig att ta en smakbit av jackan när man spänner sadelgjorden osv. 

Som sagt, jag har inga dåliga erfarenheter av D-Day och skulle lätt kunna köpa en häst till efter honom.
Däremot skulle jag nog inte köpa en häst efter fabriano igen.. haha men de är ju en annan historia :)



D-Day


Darini

Ganska lika va? ;)

Kommentarer
Postat av: Magda

Fin häst du har!!! :)

Jag hittade hit från internationalshowjumping, har själv en d-day-avkomma som jag köpte i slutet av förra året. Ångrar det inte en sekund :D

2011-03-23 @ 21:18:00
URL: http://fluffet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0