Tävling

Igår var vi alltså i Grums på tävling.

Jag var så himla besviken på Darini efter första klassen. Jag brukar inte bli besviken eller ens skylla någonting på hästen, men denna gång blev jag besviken. Han var ganska fin på framridningen, och innan startsignalen. Men vips, så bara dog han, mer än någonsin! Åh, ingenting fungerade.
Jaja, efter ritten gick jag in i ridhuset och red på honom framåt, helt plötsligt förstod han vad framåt var? Ibland förstår jag mig inte på min häst! Klassen var en MSVC2, och slutade på 57%, vilket var BRA med den känslan. Hamnade i mitten av klassen, så hon dömde rätt lågt.

Jaja, snabb återhämtning, och upp igen! Denna gång red jag mer bestämt redan från början.
Han kändes fin på framridningen, och det höll i sig inne på banan också.
Slutorna blev till 5or, som jag redan visste. Men bättre än 4or som sist;)
Fick 8or på bytena! Jag var super nöjd med ritter överlag. MSVB2 62,?% och en poäng ifrån placering, haha!

Nu laddar vi batterierna inför tävlingen på Söndag i Skara, dock bara en MSVc.


























Såhär tyckte Darini om första klassen ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0