Skara Ridklubb

Igår var vi alltså hos Skara Ridklubb.

Klassen jag red var bara en MSVc2.

Från början så fick jag starttid ca 8.30, vilket skulle betyda att vi fick åka vid ca 04.30 härifrån- inte okej för en liten klass. Så jag frågade klubben om det fanns någon möjlighet att lägga mig senare, och det var inga problem. Väldigt snällt! Startade istället näst sist, vid 14.00, en stor skillnad!

Min duktiga hästskötare hade hoppats på regn, så att vi fick ha våra jackor, och såklart fick vi regn.
Det spöregnade från början till slut. Jag är nog inte torr än om fötterna ;)

När vi kom dit så var det kaos på parkeringen, som låg ute på en leråker. ingen parkeringsvakt, och inga anvisningar alls. Men det löste sig. Synd om dom som inte hade fyrhjulsdrift på sina bilar, det var många som körde fast.

Jag hade ca 2 h kvar till start, skönt att ha gott om tid. A och jag gick runt och kollade lite, det gick på dubbla banor, och jag hade turen att rida i ridhuset, och förtur till framridning i tält!
Eftersom det regnade så var det väldigt mycket folk i ridhuset som kollade, och det är nog första gången jag kände mig nervös. haha!

När vi lastade ut Dino så hade han tryckt sig mot bakbommen, och var därför alldeles brun/gul på hela rumpan. När jag tog av täcket så hade han världens största gula fläck, mitt på magen :/ Det syns så dåligt i vårat stall, så även om jag hade borstat honom på morgonen så syndes pissfläcken inte då.

Jaja, försökte fixa till det lite snabbt med en blöt handduk. Fläcken syns dock på bilderna ;)

Till framridningen var man tvungen att typ rida igenom ett litet stall, inte lätt när hästen är runt 175cm, det känndes väldigt läskigt. Men det gick ju bra, det med!

Darini kändes så sjukt fin på framridningen, Sån bra känsla har jag nog inte fått någonsin på honom. Rund, hög i formen, och helt perfekt!
Dock lite övertaggad och kickade mot skänkeln, galoppombyten i varje så fort jag tog en förhållning. Men vad gör de? Han är bäst endå!

Väl inne på banan höll känslan i sig. Han dog INTE! Fick flera stora missar, en kospark i ena slutan, byte innan de enkla bytet, taktmiss i ökning osv. MEN oj vad nöjd jag är!  64.00%, med dessa stora missar så är det väldigt bra! kom två utanför placering, men 10 av 27 starter.

Känslan är viktigast, och den var oslagbar!

Tack Angelica för bästa skötseln, och alla bilder.

Bilderna kommer när jag har fått dom :)


Kommentarer
Postat av: Anki

Kul att läsa att du är nöjd!! Det är verkligen känslan som är viktigast =)

2011-06-21 @ 12:31:45
URL: http://ankialmlof.worpress.com
Postat av: ina

been there done that.. kul med en skimmel när man kommer fram och dom har fläckar som dykt upp här och var i ljuset haha :/

2011-07-07 @ 15:46:42
Postat av: Lindha

sv; Haha ja, men det är bara att bita ihop och se glad ut ;) Jag tänkte precis skriva ett inlägg om det :D

2011-07-07 @ 15:50:21
URL: http://lindhadressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0