Onsdag

Idag är det Onsdag, och jag har inte gjort någonting viktigt hittils.
Är så skönt att vara ledig några dagar, jag behövde nog det!

Idag kl 15.00 ska StarBoy skos, sedan ska Darini ridas, i ridhuset tror jag.
Igår red jag honom lång och låg på hoppbanan, det är så viktigt att han får stretcha ut ryggen ibland.
Eftersom jag alltid försöker rida honom i en hög form, eftersom han själv gärna kryper ihop och blir låg, så är det viktigt med sådana pass, med endast fokus på lång och låg.
Red mycket förvänd med rättställning, och några byten, han var fin iallafall.

Igår klippte jag även honom, halva honom, eller ja, ena halsen. haha! Ska fortsätta idag.
Det tar ju sådan tid, och jag hade glömt att jag skulle klippa honom igår, så jag provade lite bara.
Men det är svårt att sluta när man väl börjat! Vet inte om jag ska klippa benen, vi får se.
Ryggen ska jag lämna en liten fyrkant på nu, gjorde inte de i  vintras, och jag tyckte han blev lite känslig över ryggen då.

Just nu bor vi i mammas hus, och här har jag visst inte mindre än 5 (!) katter, jag håller på att bli tokig :P
Jag får skylla mig själv, alla katter är mina och den ena är mer mammig än den andra, Dom är som klister på mig. ♥

Coco har fått följa med ner till västkusten, så det är jätte tomt. Inatt hade han vart lite ledsen sa mamma, men det är ju inte konstigt, såhär länge har han inte varit utan mig någonsin!

 Lindha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0