Ny ridhjälm

Idag har jag beställt en ny ridhjälm. Jag är så otroligt trött på min vardagshjälm så det är inte sant.
Istället för att rida med mössa, som de flesta andra på vintern, så envisas jag med att pressa mössan under hjälmen, vilket resulterar i att den är på tok för stor nu.
När det blåser, eller när Darini gör något litet skutt, så ser jag ingenting.
Sedan är den sjukt varm, eller ja, inte lika varm som min JW hjälm, men varm!

Så nu har jag beställt en Lamicell Transformer, Grå/Rosa såklart.
Testade en på Strömsholm eftersom jag var osäker på storleken. Den finns ju i S, M & L .
Eftersom den är ställningsbar så passar den ju troligen.
Storlek M tänkte jag ta först, men den är strl 55-58, och passar när jag har den inställd på minsta.
Så jag fick istället ta en strolek SMALL. 51-54, Det säger ju endel om hur liten jag är ;)Eller snarare hur lite det finns inuti mitt huvud kanske?





Min tävlingshjälm


Kommentarer
Postat av: Malin

SV: Ja, jag ska fota de på häst så fort de kommer i nästa vecka. Jag kommer att ta hem dessa pannband i fler färger. MVH Malin

2011-06-10 @ 10:06:56
URL: http://kyro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0