Jag är dålig

Jag är otroligt dålig på att blogga. Men jag har inte tid! Jag rider på Fm, och jobbar kväll/natt.

I torsdags var jag iallafall ledig, så björn och jag styrden Explorern mot Strömsholm, med siktet inställt på Junior SM kval1.
Det var många fina hästar med, och roligast var nog att se Mathilda och Wanda (twolivesonepassion) rida.
Jag tyckte hon red super bra! Prydligt och mjukt. Tyvärr råkade hon rida in i staketet, och det drog ju ner rätt mycket. Det var iallafall en av dagens bästa ritter! Sedan är det ju alltid kul att se Stroller, jag älskar ju skimmlar!

Kollade lite på hoppningen, Malin Åkerberg vann en klass, Hon kommer ju härifrån. Var kul att se.
Hon är alltid så glad och trevlig, och verkar alltid behålla lugnet, och rida mjukt och enkelt.
Vilken dressyrryttare hade inte blivit tokig på deras framhoppning? haha.

köpte ingenting faktiskt, eller ja vi köpte ju nästan en sak, hihi. Återkommer om det när det är hemkommet :D

När jag kom hem longerade jag hästarna. Faran var en klocka. Jag hade utrustat mig med både hjälm och vantar, så jag blev faktiskt överraskad över honom! Darini däremot hade nog glömt lugnet i boxen, för han var vild som ett odjur, och dum som jag var hade jag tagit av mig all säkerhetsutrustning, såklart! Men vi överlevde det också!

När jag var klar, så ångrade jag mig angående ett schabrak som jag såg i Strömsholm.
Men eftersom jag har världens bästa stallkompis så, köpte hon ett sådant och matchande lindor åt mig.
Typ, korallblått. Kommer en bild på det, jag har bara inte använt de än.

I helgen, har jag fått tagit ledigt. På lördag tar Andreas lillebror studenten, och på Söndag ska jag ju tävla.
Ska till Grums och rida två MSV klasser. Domaren som dömmer tycker INTE om oss, eller ja, hon dömmer oss hårt iallafall. Menmen, Darini och jag behöver rutin tillsammans. Jag är inte ute efter placeringar osv. Jag vill lära mig rida på tävlingar, och då är det bara att ge sig ut. Det blir iallafall roligt om hon ser någon skillnad på oss, för hon dömde i påskas också. Dock red jag ju som en kratta då, med 40 graders feber, så vi får se!

Nu ska jag ladda in lite bilder, som kommer snart!

 Lindha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0