Skimmel!

Jag läste på en blogg häromdagen, att om man har en skimmel, som är smutsig så har man ingenting på tävlingar att göra, utan då ska man hålla sig till skogen! Hmm ??

Min lille lortprins är HELT OMÖJLIG att hålla skinande vit! Jag schamponerar alltid honom dagen innan tävling, tvättar svansen, och pustar extra på benen med "tecken schampo". Han sover alltid i täcke, ibland även i halstäcke natten till tävling. Men på något omöjligt sätt så blir han smutsig iallafall!
Jag har nog provat allting? Torrschampo för skimmlar tycker jag bara sprider ut fläcken, borsta hjälper inte,  senaste tävlingen så dränkte jag en trasa i vatten och gnuggade - Det hjälpte lite iallafall..

Någon som har något tips?






Här har han en fläck precis under schabraket, så vi borde ha stannat i skogen alltså?


Kommentarer
Postat av: ina

:D



har ju också en skimmel men gör precis som du, det går åt myycket schampo inför varje tävling och även om dom har täcke är dom fulla med fläckar dagen efter (speciellt min som är expert på att pissa ner heeela boxen går åt en spånbal per natt typ..) och svansen får man ju tvätta 20 gånger för att få vit haha. Man får göra så gott man kan ;)

2011-07-07 @ 22:04:01
URL: http://cavaliere.blogg.se/
Postat av: Fluffet

Nu vet jag ju inte men jag tror de som klagar menar mer på sådana som är ordentligt smutsiga över hela kroppen... även om han lyckats få en fläck över natten så syns det ju att man har försökt om han är schampoonerad dagen innan. Det är ju otrolig skillnad :)



Eftersom jag har vita hundar och har varit på hundutställning ett par gånger så kan jag dela med mig av tipset baby-puder! Pudra på fläcken innan start bara så är ni vita och snygga :D

2011-07-08 @ 09:03:50
URL: http://fluffet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0