Sjukt fina!

Var mina hästar igår! Darini gick ett pass på dressyrbanan, och idag tog jag upp honom i formen lite grann. Inte i tävlingsform, men lite högre än "lång och låg". travade fram länge, red 3 serpentinbågar över hela, med volter i varje båge. Överdrev ställningen och förböjde honom, ibland måste man "fulrida", släppa prydligheten och använda större hjälper. Efter det tog jag lite skrittpause, men inte så länge eftersom det är sjukligt med odjur.

  usch, hatar dom!

Sedan red jag mycket galopp-skritt övergångar och även galopp-trav. Gjorde några perfekta travökningar, men i första så ökade han, snubblade på det ojämna underlaget, och jag trodde båda två skulle stå på näsan, såg nästan sanden framför ögonen. Men han redde ut det. Nu vet jag tills nästa gång att inte öka snett igenom!


Faran  longerades som vanligt, men igår spände jag in honom. Han har inte vart inspänd förrut eftersom han ofta får panik när han sitter fast. Men hjälp vad vuxen han blivit! Han var som om han aldrig gjort annat. Han slutar aldrig förvåna mig! Mitt hjärta♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0