Regn!

Igår hann jag inte uppdatera igen efter stallet, eftersom jag somnade i soffan!

Min kompis Carine var med upp och kollade lite. Det är väldigt sällan jag har med mig kompisar upp, jag vill helt enkelt ha mina hästar för mig själv! Men Carine har haft häst förrut och var sugen på att följa med, och det var väldigt trevligt med sällskap och mockhjälp iallafall.

När vi hade gjort klart allt i stallet och jag började göra iordning Darini för att rida, började det mullra lite grann.
Jag skulle ju inte rida så länge tänkte vi, så jag gjorde iordning honom och vi började gå mot hoppbanan.

Vi hann knappt halvvägs innan det kom ett skyfall av regn, och Carine bar på min systemkamera. Vi fick snabbt ändra våra planer och bege oss in i ridhuset istället.
Eftersom ridhuset är gjort utav plåt, så kan ni ju tänka er vad det dundra där inne med detta skyfall utanför.

Det regna och åska så mycket att man inte ens hörde vad man tänkte. Tack gode gud för att jag har världens snällaste häst som inte ens vinklade ett öra, i detta oväder.

Vi blev kvar i ridhuset i lite mer än en timme, och skyndade oss hemåt såfort det avtog lite.
Jag såg ut som en dränkt katt när vi var hemma.

Darini skötte sig bra inne i ridhuset såklart, lite låg i nacken, men med tanke på omständigheterna, och mina glashala tyglar som var som slime ungefär efter allt regn, så är jag nöjd med honom.

Avslutade passet med några byten i varje, vilken klocka han är!


För Faran blev det ingen longering i detta väder. Hoppas på att det är uppehåll idag istället, fast jag tror det blir åska ikväll också, det är sjukligt varmt ute!

Carine fångade några bilder på Darini och mig, precis när vi kommit in i ridhuset efter störtfallet!







Såhär såg det ut, utaför ridhusfönstret :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0