Onsdag

LEDIG idag! Gud vad skönt. Började med att sova ut, och åka till stallet vid 9.

Imorse stod ridning av Faran på schemat. Var 100 år sedans jag red honom, eftersom han har varit lite konstig.
Han har ju bara gått på lina senaste månaderna.

Mamma skrittade fram honom åt mig, och direkt när jag satt upp och tog tyglarna, var det som att trycka på en knapp. Han är gjord efter mig, för mig! När jag red, insåg jag hur mycket jag älskar att rida den där galna hästen.

Det är meningen att vi ska höra ihop. Han var mjuk som en gummiboll, perfekt i formen, och helt underbar!
Imorgon ska mamma få ta bilder när jag rider, så ni får se hur snygg han är!

När mamma skrittade fram honom på banan släppte jag ut resten av hästarna, och sedan tog jag bilen ner till ridbanan. När Faran såg mig kliva ur bilen och på väg ner till banan, så gnäggade han. Hur söt? ♥

Halv 5 idag ska jag rida en annan häst. Red henne i söndags också, och hon var riktigt fin.
Får se idag, det är en riktigt humör-häst, som både står på bakbenen och gör allt möjligt.

Sedan klockan sex ska vi hämta mitt nya tävlingskåp. Efter det ska jag rida Darini, som för övrigt var så sjukt fin igår på utebanan.



  Lindha



Kommentarer
Postat av: Vilja - Sveriges största häst & kalvblogg

Det är lite roligt med humör-hästar ibland :)

2011-07-27 @ 15:54:15
URL: http://kalvgalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0