Onsdag kväll..

Nu är min lediga dag slut, har bara kvar en snabb dusch och sedan sova, innan klockan ringer 05.00 imorgon igen.

Red Ghazzie(?) i ena ridhuset, och hon var sjukt spänd. Inte i början, men ju mer jag krävde dessto mer spände hon sig. Hon spände hela ryggen, så jag jobbade mycket i skritt och försökte lösgöra henne.
Tillslut slappnade hon av och jag travade några få varv, bara för att känna att "jag vann".

Hon är ju extrem på att försöka ta över, och gör det mesta för att skrämmas.
Men jag är inte så känslig, så lite stegringar och kast åt sidan gör mig inte så mycket.
Hon blev iallafall fin, och lösgjord. Måste rida henne snart igen så hon inte hinner få igenom några dumheter :) En riktigt trevlig häst är det iallafall, och ägaren har gjort ett sjukt bra jobb!


Darini red jag på hoppbanan, och han var fin som vanligt. Lite väl stark och tog inte riktigt förhållningar, men hellre det i denna värme.
Vi satte ett nytt rekord: FEM byten i varje steg♥  Alla var lugna och ihopsamlade. Jag hade inte tänkt göra några serier alls, men eftersom han var taggad så testade jag lite igen. Gjorde bara några enstaka i varje först, och såg till att han lyssnade och var kvar i formen och samlingen.
Tänkte bara testa lite och se vad som hände om jag satt helt stilla och bara ändrade skänkelläget lite, och vips, fem stycken!  Massor av beröm och klappar fick han, sedan travade jag av!
Åh vilken duktig prins jag har! ♥
Imorgon ska mamma få filma några serier! Ska knåpa ihop mitt Döbert kandar också, jag måste ta tag i det nu! 

Fick ju en bonus present av Lina, Ett kedjeludd. Precis vad jag behövde :) Tack tack!

Nu ska jag duscha, och sedan sova!

Imorgon kommer det massor av nya förhoppningsvis fina bilder på hästarna!



  Lindha

Kommentarer
Postat av: Vilja - Sveriges största häst & kalvblogg

sv: Haha ja, men de är underbara :)



Bloglovinbyte btw? :)

2011-07-27 @ 23:47:24
URL: http://kalvgalen.se
Postat av: Vilja - Sveriges största häst & kalvblogg

sv: Roligt, lägger till dig med :)

2011-07-27 @ 23:52:11
URL: http://kalvgalen.se
Postat av: Vilja - Sveriges största häst & kalvblogg

Kolla en gång till så du verkligen lagt till, för den verkar inte ha registrerats :) Det blir så ibland, har inte fått nån ny följare ^^

2011-07-27 @ 23:54:38
URL: http://kalvgalen.se
Postat av: Vilja - Sveriges största häst & kalvblogg

Så bra :D

2011-07-28 @ 00:05:33
URL: http://kalvgalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0