Lördag

Igår blev det ingen bloggning igen, för att jag somnade i soffan, igen ;)

Efter jobbet fixade jag allt åt alla tre hästarna. Gjorde även fem extra höpåsar, så att jag skulle ha lite lättare idag. Det var en smart ideé!

Faran skulle egentligen longeras, men det hade regnat, och då blir det för halkigt att ha honom på en volt.
Han fick vila istället, vilket nog uppskattades lika mycket!

Darini däremot tänkte jag rida på hoppbanan. Gjorde iordning honom, satt på mig dressyrstövlarna och gav mig iväg. När vi kom till korsningen, Hoppbanan VS rida ut, så tjatade han så mycket, att vi skrittade ut istället.
Ibland får även han bestämma. Det gjorde ingenting, vi behövde komma ut en sväng, bara vi två!

Jag hade lämnat mobilen i stallet, så ville inte rida för långt. Tog en liten skritt-tur in på en väg över en liten träbro, där tog det stopp. Men efter lite övertalning så gick han så fint över. Han testar fortfarande lite om det går att slippa. Det var iallafall en mysig liten tur vi tog.

Idag jobbade jag som vanligt, dock började jag klockan tio, och hade världens längsta sovmorgon kändes de som iallafall :)

Efter jobbet fixade jag allting åt hästarna, och sedan longerade jag Faran.
hade med mig kameran, och försökte ta några bilder iallafall.

Ignorera den dåliga vinkeln på alla bilder. Det är inte lätt att hålla i kamera,spö och longerlina, samtidigt som man försöker få honom att trava fint på en volt :)

Han var riktigt duktig idag. Blev dock inga galoppbilder, han var för sprallig, så jag orkade inte hålla allt i en hand ;)













Kommentarer
Postat av: Amanda

snygghest.se :) besök gärna min blogg :D har du bloglovin??

2011-07-10 @ 23:07:43
URL: http://dressyrgeeket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0