Idag



Darini  

Eftersom hästarna stod inne idag pga. vädret så red jag på gärdet i alla snö, för att han skulle få frisk luft.
Han var väldigt pigg, och det blåste storm, men jag litar 110% på honom och han sköter sig alltid!
Jag red upp ett stort volt spår så han skulle slippa gå hela tiden i den djupa snön.
Blev både skritt, trav och galopp!
Han är underbar, kändes jätte fin och inte hängig som han har gjort förrut i snön.
Märks på hela honom nu när jag börjat rida på ett nytt sätt.
Det är nog bra för honom att göra något annat ett tag :)


Faran 

Red även honom på gärdet, vilket jag alltid gör eftersom han är under igångsättning, och fungerar inte i ridhus och absolut inte på vägen bland alla bilar.
I början var han jätte snäll och känndes fin. Sedan fick han syn på en häst som kom galopperandes på ett annat gärdet lixom bakom en skog. Han stod snällt och kollade i ca 5 minuter ( hästen var borta på några sekunder).
Men han kan inte släppa sådana saker, så när jag bad honom gå igen så började de små och få hjärncellerna motarbeta varandra så det började snurra i huvudet på honom.
Faran är ingen häst man litar på, även om han är en stor nallebjörn i stallet, så är han raka motsatsen och rida.

Vi kämpade på ca 3 varv till, men då är det med livet som insats.
Sedan när jag skulle gå den pytte lilla svängen hem igen (vårat gärde ligger precis vid stallet), så hoppade jag av.
Eftersom jag känner min häst så väl, så visste jag att det inte är någon idé att sitta på vid detta tillstånd.
Och OJ vad rätt jag hade ;) Han blev blockerad som så många gånger förr, och den lilla korta biten hem var han ÖVERALLT i halkan. När vi kom in i stallet så hade han vitt skumm i hela ansiktet haha!
Jag älskar honom som den han är. Idag diskuterade vi tillochmed OM vi någonsin ska sälja honom så är det nog bättre och ta bort honom Pga. lynnesfel (Någonting fel med honom är det ju) men det sitter i huvudet och jag tror han lätt blir en vandringspokal. Men, Faran kommer ALLTID att bo hos oss, även om han så ska vila resten av livet.
JAG ÄLSKAR HONOM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0