Klinikbesök

Idag var det ju då dags för klinikbesök med Herr Grå..

Istället för att åka på det efterlängtade, betalda , uppladdade meetingen i Sälen, styrde vi bilen på ATG i Karlstad..

Väl där inne, stod Darini i "sin" box, och bara tog det lugnt. Han är ju en riktig klippa att ha med sig.

Började med att berätta om vårat problem, och lite bakgrund. Vet. Kände igenom ryggen osv.
Sedan gjorde vi böjprov, både högt upp och långt net. 0 reaktioner. Väldigt bra på en 12årig häst som gått svår dressyr.

I longeringen, visade Darini upp en snygg, taktmässig trav - Helt utan anmärkningar!

Kollade även tänderna, utan resultat. Passade också på att väga honom, 690 kilo väger min lille herre.

Jaha? Nu då? Vad ÄR vårat problem? HUR ska jag lösa detta? Jag blev inte direkt klokare, men kan utesluta hältor, bakknän och sådant jobbigt iallafall!

Nu ska han gå på "Butta" ett litet tag, och jag ska rida nästan som vanligt. Det återstår och se..

Min älskade lilla häst ♥

Kommentarer
Postat av: Fluffet

Vad skönt att det gick bra på kliniken!! :D Men får jag fråga varför du ville dit? eller varför du tycker ni har något problem? :) Jag kanske har missat det...

Min häst som ju tyvärr är ganska ordentligt trasig har aldrig varit halt på ett böjprov eller longering.. Det är det svåra med hästar, att dom inte kan tala om var/om dom har ont... Samtidigt kan man nog hitta någon skada på alla om man bara letar tillräckligt, så det är banne mig inte lätt!

2011-08-12 @ 09:43:30
URL: http://fluffet.wordpress.com
Postat av: Birgitta

Nu hänger jag inte alls med.....varför har du kollat Darini?



Skönt att det inte var något i alla fall.

2011-08-12 @ 12:27:55
URL: http://birgittashastsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0