Fleurie såld - Igen

Detta kunde man läsa på ridsports nyheter:



"Den Tysklandsfödda Fleurie såldes från Sverige 2009 och gick redan samma år vidare till Holland. Nu är hästen såld till en brittisk juniorryttare.

Fleurie (sto f -00, e Florestan-Akzent II) ägdes i Sverige av Marianne Lilja Wittbom och Ingrid Lilja. Hon ansågs som en stor talang och var mycket framgångsrik som unghäst med seger i samtliga årgångschampionat tillsammans med Stefan Jansson.

I Holland har hon tävlats av junioren Antoinette te Riele och ingick i det lag som vann brons på årets EM i Danmark. Fleurie flyttar nu till den 14-åriga Erin Williams, som var finalist i årets ponny-EM i Polen för några veckor sedan skriver
Eurodressage."

Du hittar artikeln här


Fleurie red jag en hel del när jag jobbade hos Stefan. Jag minns extra när hon skulle vara med i Scandinavium, jag ryktade henne så sjukt mycket, så hon skulle blänka extra.

Hon är en speciellt häst, med ett hjärta av guld. Jag skulle kunna ge bort allt för att ha henne i mitt stall.
Finare häst får man leta efter.




Fleurie efter våran ridtur :)





Fleurie laddar för ett ridpass ♥



Kommentarer
Postat av: Vilja - Sveriges största häst o kalvblogg!

Åh så roligt :) Vilken fining! Men synd att hon säljs runt och inte får stanna hos en ryttare? :o

2011-08-21 @ 15:17:04
URL: http://kalvgalen.se
Postat av: erin williams

Hi Lindha

I read your blog with google translate!

I now have Fleurie and love her very much. I agree, she is a wonderful and kind horse and I am so lucky to have her.



I also write a blog www.erinwilliamsdressage.co.uk



I would love to see more pictures of Fleurie



Best wishes

Erin x

2011-09-01 @ 21:36:51
Postat av: linnea

Den hästen är så himla fin! den översta bilden är tagen i Olsegården va? Tycker att jag känner igen bakgrunden ;)

2011-09-08 @ 12:00:12
URL: http://lbergh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0