läser

Jag läser och läser. Jag läser om fång. Allt jag kan hitta, och det är så olika erfarenheter folk har.

Endel säger att de flesta blir bra, och andra säger at de flesta INTE blir bra. Hur ska jag orka vänta och vänta?

Både jag och Sparris är nu utråkade till max. Egentligen är det väl jag som är mest berörd. Han är nöjd bara hans mamma kommer och gullar med honom♥

 

Det är tråkigt att ha en sjuk häst, och ännu tråkigare att det är bland den tråkigaste diagnosen man kan få.

Jag skulle inte byta ut min häst mot någonting, han är min bästa vän. Men hur länge orkar man? 
Det har bara gått en månad, och jag är nervös varje dag att personalen ska ringa och säga att min häst är dålig.

Hur länge ska man vara nervös? Jag är en ren tränings och tävlingsmänniska. Jag har aldrig varit så otränad som jag är nu, och aldrig varit så omotiverad till allting som nu.

 

This sucks!

 

 


Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

Hej! Nu har jag en ny bloggtävling på bloggen där du kan vinna ett 4-pack transportskydd i valfri storlek från Amigo/Horseware. Passa på att tävla medans chansen finns! Klicka på länken för att komma direkt till tävlingsinlägget: http://stockholmsjenna.se/?p=5419

2012-01-25 @ 19:56:12
URL: http://stockholmsjenna.se
Postat av: Agnes - Stalltjej.se

Svar: Hjälp, vilken otrolig tur i oturen ni hade! Jag hade varit asrädd, minst sagt! Vill inte ens inbilla mig händelsen, ursh :(

2012-01-26 @ 00:10:31
URL: http://www.stalltjej.se
Postat av: Jessica-Stalltjej.se-Minitävling pågår!

Min f d medryttarhäst var fånghäst, och det man kan säga i allmänhet är att det blir inga mer äpplen, morötter knäckebröd eller annat godis i kosten om man vill ha en frisk häst. Har hästen en gång haft fång så har den högre risk att få det igen, därför är det att rekommendera att inte ha hästen ute i gräshage utan munkorg, eller helst inte alls, beroende på hur benägen den är att få fång. Äter den stråfoder i hagen vintertid så får det INTE vara utlagt i förväg, för då kan det bli frost i fodret vilket kan ge både fång och kolik om hästen har känslighet mot något av det.

Fånghästen som redan drabbats bör stå inne i ca 10-14 dagar på ett ganska stumt underlag för att inte belasta kroppen ojämnt, vissa gånger kan fånghästen också få s k belastningsfång pga att den överbelastat ett ben som kompensation för det avlastade benet (eller benen) och det är inte jätteovanligt. Rådgör med veterinär, det är mitt bästa tips. Hoppas det blir bättre och inte återkommer!

2012-01-27 @ 17:35:38
URL: http://stalltjej.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0