Jag har mött min överman

Eller ja, överhäst kanske?
Haha, det är få hästar som jag verkligen känner mig helt hopplös på. Oftast brukar jag kunna lösa det mesta och jag rider ju faktiskt en hel del hästar åt folk, just för att lösa problem.
Men denna häst - Herregud säger jag bara. Vilket jobb, vilken häst och vilken dålig ryttare!
Det hela började med att jag frågade ägaren om hon verkligen skrittade SÅ fort. 
Njaa.. 

Sedan tog jag tyglarna, varpå hästen drog huvudet rakt upp i någon sorts gångart - haha!
Jag red mest på volten och skrattade.
Det tog kanske två varv så fick jag iallafall ner henne på tygel(?) typ.
Jag måste ju erkänna att jag inte direkt försökte rida mitt bästa, fast å andra sidan så hade det kvittat - hon lekte bara med mig!
Först sa jag att jag inte ville galoppera hahah som värsta fjollan! Med tanke på att jag älskar att rida omöjliga, bråkiga och busiga hästar. Men just denna häst har jag faktiskt respekt för. Mest på marken, men iallafall. 

Ja, galoppen var iallafall lättare än traven, och jag fick försöka att inte samla henne FÖR mkt. 
Galoppen hade jag kunna rida i hur länge som hellst. Nu gjorde jag ju inte de, men iallafall! :P 

efter drygt 20 minuter hade jag typ blodsmak i munnen, och kära hästen travde med huvudet rakt upp igen!

Hahaha detta var årets stora skratthändelse, men jag hoppas jag får rida henne igen! ;) 


Tack Therre för lånet, och Tack Pica för att du fick mig att inse att jag nog ska lägga ner detta med riding ;)



Kommentarer
Postat av: Anonym

nej du är jätte duktig att rida Lindha! :) Alla hästar passar inte alla helt enkelt :) och du har suverän sits :)

2012-04-05 @ 11:57:18
Postat av: Therre

Haha! Du kan visst rida! Tänk på att Pica är en dam av kaliber som inte accepterar vad som helst, du ska allt få prova en gång till ;)

2012-04-05 @ 12:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0