Presentation av djuren

Här kommer den utlovade presentationen av mina djur:


S* Vintermånens California DragQueen:

Prada som hon kallas till vardags, är min första sphynx.
Hon är född vid lucia år 2008, så hon är två år nu!
Jag ville ha en sphynx, och min mamma, ville absolut INTE ens följa med och kolla på kattungarna.
Jag bodde fortfarande hemma, och mamma var lixom bara tvungen att gå med på det.
Det tog max tre minuter så var mamma fast! Tur för mig!
Prada flyttade till oss när hon var 14 veckor gammal och är min vapendragare.
Där jag är, där är Prada!
Prada väger 5 kilo är en en riktigt stor tjej. Sen är hon kasterad vilket ger en liten "mage" oxå.
Hon har inte accepterat mannen i vårt hus ( Andreas) Vilket har resulterat i att hon bajsat i sängen när jag ej vart hemma ( mitt framför ögonen på honom,) och även flygit på honom, arg som ett Bi!
Hon har titeln Premier (champion fast Premier heter det när de är kastrater)
Och har bara ett cert kvar till Internationell premier, vilket vi ska ta i sommar;)
Prada är speciell, och kommer alltid vara min nummer ett !

 



S*Vintermånens Florence Pink Lady:

En dag, sensommaren 2009 ringde Maria, våran underbara uppfödare, och talade om att hon hade en ljus hona som hon skulle lämna ut på halvfoder. Jag hade tidigare sagt att jag gärna ville ha en ljus hona, och ävet ha en katt på foder.  Att ha en katt på foder innebär att man betalar halva katten, och uppfödaren har rätt till att ta X-antal kullar (Enligt kontrakt). Många ser tyvärr detta som ett bra tillfälle för en såkallad "gratis katt" men jag ser det som ett stort förtroende och massor av lärdom.
Barbie som är hennes vardagsnamn, är alltså en avelshona, tillhörande S*Vintermånens och ägs halvt av mig och halvt av Maria i Linköping.
Barbie är en liten dam med mycket bestämda åsikter. Med sina ynka 1,8 kilo så sätter hon både katter och hundar på plats. Barbie gosar när hon vill, och absolut inte när någon annan vill!
Hon ligger hellst under täcket på natten, med huvudet utanför.
Barbie är parad med Luziya Merit Jofrey, en snygg rysk herre :)
Kattungar väntas när som hellst!
Barbie har ett Cert kvar till Champion och är tänkt avsluta året som Internationell Champion!




S*Vintermånens Glendale GayLord  &  S*Vintermånens Gobi Nude Furball

Grabbarna grus! Två brorsor som är födda i februari 2010.
Glendale Gaylord, Gullefjun till vardags bor hos andreas och mig och Gobi bor hos mamma och Björn.
Jag vet inte egentligen varför vi skulle ha dessa två små varelser men jag kunde inte sluta tänka på dem där Maria hade lagt upp bilder på hemsidan. Det bara stod Lindha på bilderna ;)
Gobi, som då bor hemma hos mamma och Björn, är en stor kille med ett hjärta av guld! Snällare katt får man leta efter. Gobi är tuff som få hemma, men på utställning är det brorsan Gullefjun som är tuffast.
Gobi ska under våren Scannas, och sedan paras med en då utvald liten sphynxflicka.

Gullefjun, är den söta och rara av dessa pojkar. Han är full med bus, och man vet aldrig vad han hittar på.
Andreas döpte om honom till Bajsmannen, då han har väldigt problem med att inte trampa i bajset i lådan..
Jag har tappat räkningen om hur många gånger Gullefjun har duschat...

Gobi och Gullefjun går otroligt bra ihop även fast båda två är okastrerade. Dom leker och har jätte roligt.
Just nu bor Gulle hemma hos mamma för att ha lite lugnt här hemma när Barbie ska ha sina ungar.
Brorsorna har inte börjat tävla om Cert än, men det finns en liten plan för dom oxå.
Första utställningen är sista helgen nu i januari!

Gullefjun




Gobi


                                                                                                                                                   Bjuder på den haha!


Det var om alla katter.. Om CoCo får ni imorgon.
Nu ska jag ställa klockan..en gång i timmen hela natten - suck!
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0