Dag 3 – Om jag inte gjorde det jag gör idag, vad skulle jag annars göra?

Ja, om jag inte gjorde de jag gör idag?

Jag skulle vilja ha först och främst en egen gård. Med ridbana och ridhus. Fast jag skulle klara mig med bara en ridbana om den var gjord i flis så man kunde rida på den på vintern.
Jag skulle vilja ha en ridskola för endast handikappade,eller åtminstonde ridläger om somrarna för handikappade, både barn och vuxna.  Jag tror det betyder väldigt mycket att få umgås med hästar och djur.

Såg en artikel i ridsport om asylsökande barn som fick komma och pyssla och rida hästarna, vilket skulle vara helt underbart att kunna genomföra. Så mycket som dessa utsatta barn får gå igenom, och man vet ju själv hur avslappnande det är i stallet. Hur mycket man släpper bara man går innanför dörrarna?
Jag tror att djur och hästar får en att må väldigt bra. Även den korta stunden dessa barn och ungdomar/vuxna tillbringar i stallet.

Det mina vänner, är vad jag skulle vilja göra egentligen !

(förrutom att vara snuskigt rik, ha jätte fina hästar och bara tillbringa all min tid i ridhuset förstås) 


                            




Kommentarer
Postat av: Emelie /från opus/

Hej, ville bara säga att det börjar komma en del forskning om hästens betydlese för barn i behov av särskilt stöd.. (= Kan ju vara intressant läsning (=

2011-01-13 @ 07:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0