Dag 2 – Min första kärlek.

Min första kärlek..

Första platsen delas mellan X-Tjejen och Fiffi..

Fiffi var min första egna hund, och henne fick jag på min fjortonde födelsedag!
Hon var precis som mig, heelt otrolig haha! Nä men hon blev otroligt bortskämd och mammig av sig.
Det gick inte att varken borsta eller klippa hennes päls. Klippa klorna ska vi inte prata om!
När jag åt mat stod hon på bordet och åt av min talrik. Min älskade lilla prinsessa!

när jag flyttade hemifrån fick hon bo kvar med mamma eftersom hon alltid har haft mammas hundar som sällskap. Skulle kännas elakt att lämna henne själv så mycket i en liten lägenhet.

Fiffi Somnade in alldeles för tidigt, endast 8 år gammal i början av december 2010. 
Rest in peace min älskade prinsessa!

 

X-Tjejen var min första egna storhäst.  Jag hade ponnys när jag var liten, men mamma och Björn köpte en storhäst till dom, och då hade vi inte kvar mina ponnyer. Något som stör mig än idag.. menmen.

X-tjejen hade jag på Ranchens ridläger första gången 2000 eller 2001 tror jag.
Hon var ett engelskt fullblod, född 1989, som var mer åt det galna hållet. Det var inte många som gillade henne.
Hon var hysterisk att rida ut på och som en liten orm i stallet.
Hon fångade mig direkt!
I fyra år hyrde vi henne ifrån Ranchens ridläger, och sista året var hon halt hela tiden.
Jag ville köpa henne och ta föl på henne, men ägaren ville ha henne två år till. Vilket betydde att hon skulle bli för gammal för att ta föl på.  Hon såldes till ett försäljningstall, då 20 år gammal. och senare låg hon ute på annons för 17 000. Idag vet jag inte om hon lever, och jag ångrar mig varje dag att jag inte köpte henne och lät henne vara hos mig sista tiden!




Kommentarer
Postat av: anja

hej, vad roligt att jag hittade dig! jag googlade X-tjejen och du kom upp!



jag hyrde också x-tjejen ett år, jag tror det var 2006.



jag hatade namnet xtjejen så jag kallade henne för olivia istället.



är det du som bor i karlskoga? björn berättade att det var en tjej som brukade hyra xtjejen.

hon var så fin, världens absolut bästa! även om det gått många år så tänker jag ofta på henne och hur kul det var att ha henne, en underbar häst!

jag såg att du skrev att hon var halt det sista året? vad var det för fel med henne då?

ha det bra, Anja

2011-06-11 @ 03:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0