Dag 1 – Presentera mig själv.

Presentera mig själv

Jag då, heter Lindha, är 22 år och blir 23 i april.
Jag bor i karlskoga med min pojkvän och våra 3 (4) sphynxkatter och även en nakenhund.

Jag jobbar med handikappade och utvecklingstörda, vilket jag trivs otroligt bra med. Jag har ett tålamod utöver de vanliga, och älskar när ingen dag är den andra lik. Självklart är jobbet tungt ibland, både fysiskt och psykiskt, men jag kan inte se mig jobba med någonting annat.

Jag har två dresyrhästar uppstallade i ett privatstall som ägs av min bästa kompis familj.
Vi står endast en liten bit ifrån ridskolan med 2 ridhus och två utebanor :)
Hästarna delar jag med min mamma som brukar sköta markservicen, D.v.s Mockning och foder ;)
Hon har en speciell förälskelse till min ena häst Faran, och det är nästan enda anledningen till att han finns kvar hos oss. Mer info om honom kommer längre ner :)

Förrutom hästarna så har jag fyra stycken katter av rasen Sphynx ( nakenkatt). Tre stycken bor här med oss och den fjärde bor hos min mamma och låtsaspappa Björn. Anledningen till att mamma och Björn har en är att han ska gå i Avel och jag har en Avelshona hemma och dom ska INTE paras med varandra haha!
Både mamma och jag tycker det är väldigt roligt med kattutställningar och reser land och rike runt för att ställa ut våra älsklingar. Till sommar bär det av till Norge för att försöka titla alla som "internationel champion".

Jag och Andreas har även en liten kinesisk nakenhund på 13 veckor, som är hur underbar som hellst!
Andreas ville ha en hund med päls och jag vill absolut inte ha något "pälsdjur" i mitt hem, så de blev en nakenhund vid namn CoCo!







Darini
1999
D-Day - Martini
Ägare: Lindha Svensson

Darini är min nya häst och jag har ägt honom i precis 3 månader.
Han är en ganska stor herre på ca 174 cm och en lååång hals.
Innan vi köpte honom stod han i stockholm hos sin ägare som ägt honom sen han var tre år.
Darini har startat upp till St.george på Godkända %.
Han är en riktig läromästare och är lika rolig att rida varje dag!
Vi har redan hunnit starta tre klasse med två andra placeringar i LA2 och LA4.
Målet med honom är att få rutin på tävlingsbanorna och ha super kul!
Vårt mål i år är godkända % i MSVB.




Fahrenheit
2001
Fabriano - Lauries Crusador XX
Äg: Lindha svensson

Faran köpte vi som fyra åring ifrån tyskland.
Han hade bara varit i sverige någon vecka när han kom till oss.
Han var sutten på med inte mycket riden.
Faran har antagligen varit med om väldigt mycket då han är otroligt rädd för
män och veterinärer osv.
I början kunde jag inte ens rida förbi om det stod en kille på läktaren.
Det har blivit så mycket bättre och senaste vaccinationen i december gick på knappt 3 minuter, det som
tagit en halvtimme förrut!
Faran är väldigt spänd och nervös vid ridning men hur cool som hellst i stallet.
Vissa dagar är det ingen idé att ens försöka rida.
Han är alltid värre i ridhus och fungerar bäst utomhus.
Hösten 2009 var Faran och jag med om en bilolycka, vilket har satt spöken i mitt huvud.
Han verkar inte förstå vad som hände och visade inga tecken på att vara rädd
för bilar. Men jag däremot, har ont i magen Varje dag jag går till ridhuset.
Det har resulterat i att jag inte gå själv med honom på vägen och inte alls när det är mörkt.
Faran har varit avställd nu på vinter pga. vägen och är nu under igångsättning i snön på gärdet
där han trivs bäst!
Med faran har jag placeringar upp till LA.
2010 hade han ett mognads år och så blir nog även 2011.
alltså inga tävlingar för honom då det är med livet som insats vissa dagar :)
Jag älskar honom sjukt mycket men han är en häst med mycket problem!
Kanske ska tillägga att Faran mäter ca 180 cm i mankhöjd ;)




Kommentarer
Postat av: LINNEA / RIDBOKEN

Fina hästar du har! Ser fram emot att se lite fler bilder på dem :o)

2011-01-11 @ 10:25:11
URL: http://ridboken.aenn.se
Postat av: Bambi

Vad roligt att du har köpt Darini. Honom har jag tävlat mot rätt mycket med gamla ägaren. Verkar vara en väldigt trevlig häst. :) Hoppas det går bra för er i framtiden på tävlingsbanorna!

2011-01-13 @ 08:06:36
URL: http://bambisens.blogg.se/
Postat av: caroline

SV Självklart finns det trevliga D-Day avkommor!

2011-03-08 @ 12:55:12
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0