Nya tag!

Sådär.. nu ska jag ta tag i bloggen igen!

Det hände lite för mycket där ett tag, för mycket för att jag ens skulle orka blogga.

Barbie fick sina kattungar, tre välskapta underbara söta pojkar kom ut.
Harald,Herman och Hubert döpte andreas dom till.  Förlossningen gick jätte bra, och det var något av det häftigaste jag vart med om. Helt underbart!

Sen hände det något tragiskt. Barbie kvävde två stycken av dem, då tre dagar gamla :(
Vi lyckades rädda Herman, och på karlskoga djurklink jobbar det en helt underbar person, Marina, som erbjöd sig ta hem Herman till sin mamma, som har tidigare erfaranhet av att vårda kattbäbisar dygnet runt.

Så nu bor Herman i Garphyttan hos familjen Moritz. En helt underbar familj, och Andreas och jag har varit där och hälsat på! Han kunde inte ha fått det bättre! Nu längtar jag bara tills vi får hem våran älskade kämpe!

Och vi har bestämt att han ska få bo kvar..:p Egentligen behöver jag ingen hane, men jag klarar inte av att sälja honom. Det blev så himla speciellt. Så snart kan jag titulera mig som ägare till inte mindre än FEM(!) sphynxar <3


I helgen var jag även på kattutställning i Örebro.
på lördagen hade jag med mig Gullefjun som tog sitt första cert, och har två stycken kvar till Champion.
Och på söndagen hade jag med mig Gobi Scoobie, Han tog sitt cert, och blev även Nominerad upp till panelen där han iaf fick en röst :) Alltså var han finaste sphynxen på utställningen iaf!


Hästarna då..
Faran är fortfarande avställd, vi får se när han blir igångsatt igen.
Darini och jag red domarkurs, vilket gick åt skogen men haha!
Jag visste redan att han inte hade formen så det var iallafall okej!
Några domare tyckte iallafall att jag hade en super sits och att det var så man skulle sitta!
Det om någor är roligt att höra.

Nu har jag ändrat hela min ridstil och Darini går bättre än någonsin, han är jätte fin i formen och galoppen är jätte fin.. föressten är hela han fin :) min älskling!

Annars rullar allt på som vanligt. Jag har hämtat mig efter kattunge döden, vilket tog väldigt hårt på mig, usch det vill jag inte vara med om igen!

CoCo är som vanligt, Klok som en uggla. Mannen i mitt liv <3



jag och starboy - 184 cm hög ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har en super sits :)

2011-02-03 @ 12:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0