Förklaring..

Förstår att det blir lite förvirring här, när jag är kryptisk i mina inlägg angående Darini..

För det första, finns det så mycket folk i min närhet, som glädjs åt andras olycka, därför har jag valt att inte skriva så mycket om varför vi var inne på kliniken..

Darini är inte halt, inte skadad och inte ens ofräsh. Han har inga reaktioner någonstans, varken böjprov, röntgen eller longering. Inte heller tänderna är det fel på!
 Så, han är inte sjuk på någotvis!

Men, Känslan av att någonting inte är riktigt som de ska, han står emot, små reser sig, you name it!

Därför valde vi att åka in direkt, överdrivet? Ja, kanske, Men jag vill ta det säkra före det osäkra.
Darini är mitt allt, och jag vill inte ligga i och pressa honom, om allting inte står rätt till.

Nu vet jag att han inte har ont i ryggen, knänen, munnen osv.
Nu kan jag gå vidare, sitter han fast någonstans? Behöver han massage? Har han bara fått en liten spark, och de onda har gått över? Eller är det bara dumma protester?

Det återstår att se. Men nu kan jag ju utesluta allting som Vet. kollade iallafall.

Det är alltid bra med lite checkar emellanåt. Jag tror att för få hobbyryttare kollar sina hästar.


Så nu vet ni :)




Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. haha xD

2011-08-13 @ 10:25:13
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: Lisa - dressyrfokus

SV: Haha ja det kanske inte är det snyggaste alternativet direkt, men ganska praktiskt! :)

2011-08-14 @ 19:26:15
URL: http://dressyrfokus.blogg.se/
Postat av: Fluffet

Är en vettig tanke, jag kollar oxå hellre en gång för mycket :)

Han har ju en d-day i sig och de är ju ganska kända för att studsa lite på bakbenen och backa när de är på det humöret. Min har gjort det en del... :p (nu har ju han en skada oxå men jag är 100% på att han inte bråkar på det viset för att han har ont, mtp när han väljer att göra det ;))

Skönt att Darini är frisk ivf, bara att kämpa på, det är många kilo som ska tämjas!!

2011-08-15 @ 07:45:40
URL: http://fluffet.wordpress.com
Postat av: Matilda

Vilken fin häst!!

2011-08-17 @ 21:26:51
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0