Torsdag


Idag är det Torsdag igen, veckorna går för fort! Idag tror jag minsan det är storm ute? Sol och storm, då torkar det upp mycket ute iallafall!  Ikväll ska jag ta ut mustangen, äntligen :D Dröjer nog lite tills man kan cabba ner, men bara känslan av att köra den igen.. :)

Igår red jag Faran på hoppbanan, och han är så otroligt fin! Jätte mjuk och avspänd.
Jag fick mig en ordentlig åktur, men jag satt kvar, och är liiite snabbare än honom.
Dom här åkturerna kommer jag alltid få dras med så länge jag äger honom. Det är en del av honom och det är nog bara att acceptera! Men det är så kul att han blivit så himla fin!

Darini fick gå i ridhuset, och njaa.. det är något som känns tokigt. Han känns väldigt, jag vet inte?
Jag kan inte sätta fingret på vad det är. Han lixom släpper inte ner mig på ryggen. Det känns som jag sitter över honom och inte på honom. om ni fattar ? Kan vara att han får mer mat, och är lite spänd och pigg, han gör ju ingenting när man rider, utan verkar ta ut sin pigghet i spändhet i ryggen?
Jag blir inte klok, men idag ska han bara få galoppera ut sig på hoppbanan och verkligen sträcka ut!
Då blir han nog glad!

Faran skulle oxå behöva sträcka ut, men han fixar inte de. Ingen galopp i lättsits för honom.
Vissa dagar går det inte ens att trava av honom under lättridning. Men jag känner honom så väl och vet precis vilken dag det är :)

Har även fått en stor grej att fundera över. Måste vända och vrida på det hur mycket som hellst.
Det är mycket som står på spel. Jaja det märks!


Kan vara världens sötaste katt ♥


Kommentarer
Postat av: Johanna

Naw, sicken sötnos!

2011-04-08 @ 18:33:33
URL: http://farags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0