Söndag igen

Och jag är otroligt trött.  Idag har jag jobbar som vanligt, halv 10 till 16.30. Sitter just nu och väntar på att mamma ska orka åka till stallet, haha!  Antagligen har Darini tappat en sko i leran, för igår hade Faran dragit av sig framskon, och darinis ena baksko satt löst oxå.. Jädra lera.

Ridpasset igår på Darini gick bättre än resten av veckan. Satte på kandaret, och vips så hade jag världens arbetsammaste häst. hmmm? Han släppte ner mig lite mer på ryggen - Positivt!
Och travkänslan var riktigt bra! Gjorde mycket övergångar , trav-galopp, och avslutade med lite travbommar!

Men han ska testa mig den gamle mannen, när han tyckte vi var färdiga så drog han mot utgången, och vägrade och protesterade när jag vände ifrån. Hur tänkte han då egentligen?
Jaja, jag vann ju såklart, och han fick allt gå en liten stund till på banan, den lille token!

Faran hade ju som sagt tappat en sko, så han fick vila. Tråkigt :(
Men han fick en riktigt genomborstning, vilken säkert var onödigt kl 21.00 på kvällen, eftersom han nog gick ut i morse och rullade sig igen !





GulleFjun ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0