Dålig update

Här har det inte hänt mycket, Men jag har fyllt år iallafall :D

Jag fick en ny systemkamera, så nu kan ni förvänta er bilder hihi :)

I helgen har det varit meeting i karlstad. Darini och jag Debuterade MSVc.
Mitt mål var att kvala MSVb men jag hade inte förhoppningar då jag hade ridit som en kratta senaste veckan, för man ska ju inte skylla på hästen, och eftersom det gått såå sjukt dåligt i veckan så är det nog jag som ridit dåligt!

I onsdags åkte vi till Kristinehamn och tränade för Susanne Åberg, kan någon hjälpa oss genom svackan så är det hon! Och vips hon red en timme, sen har han gått så sjukt bra! Torsdagen skrittade Angelica och jag ut ca en timme, och sedan Fredag och Lördag, SHIT vilken känsla. Jag dör på honom när han är så jädra fin.

Igår var det alltså Debut i MSV för oss. I första klassen MSVc1 dog han lite inne på banan som vanligt, blev lite rak i skolorna, och fick lite taktinslag i skritten, men annars kändes det ganska OK, 64,04% Och ett kval till MSVB. I andra klassen, MSVc2 speedade jag upp lite, det fick lixom bära eller brista, tänkte på att forma mer i skolorna och red på mera, Döm om min förvåning då jag tyckte jag red slarvigt och slaffsigt, 65,78% och ett andra kval till MSVB.  Den procenten räckte enda till en andra placering, PÅ VÅRAN FÖRSTA REGIONALA OCH MSV KLASS!  Han är bäst!!

Jag fick 7or på hela galoppdelen i MSVc2an, dyng nöjd :D

Alltid lika roligt när det är med "Trevligt ridet" "Prydligt ridet" i kommentarena :)

Idag red vi MSVc1 igen, Jag med 39 graders feber, och Darini med morgontrötthet.
Jag fick inget tryck i honom och han var väldigt trött, Och som sagt, jag hade feber och var spyfärdig. Undra om jag var grön i ansiktet oxå? plus denna jäkla värme. klockan 8 satt jag på hästryggen iallafall. Kvart i 6 imorse åkte mamma och jag till stallet.  Jaja, procenten landade på 59% iallafall, jag hade kanske tyckt liite mer eftersom jag inte hade några stora missar, men jag är super nöjd iallafall!

Strax kommer det lite bilder :)


Kommentarer
Postat av: Maria Johansson

Sv: gött att du är nöjd! Grattis :)

2011-04-25 @ 23:41:37
URL: http://dressyrsnack.wordpress.com/
Postat av: Henryvilja

Keep the good works comming.

2011-07-01 @ 08:38:50
URL: http://henryvilja.blognext.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0